FYSIEKE CONFLICTHANTERING (PERSOONLIJKE VEILIGHEID)
Een training voor docenten die tijdig signalen op en rond de school willen leren herkennen en er adequaat op willen reageren. Er wordt stilgestaan bij de risico’s, effectieve en niet effectieve reacties op ongewenst gedrag. Hieruit zal niet alleen het belang blijken van handelen in plaats van vermijden, maar ook het belang van vertrouwen in jezelf, collega’s en leidinggevenden.
Nut en noodzaak van de training
Wij geven u een kort overzicht over het belang van deze training.
- Vergroten van verbale en fysieke zekerheid ( uitstraling )
- Het vergroten van het vet veiligheidsgevoel van de deelnemer
- Een betere houding met meer zelfvertrouwen en uitstraling.
- Inzicht verkrijgen in verschillende soorten conflicten en hoe daar mee om te gaan.
- Effectief houding, alertheid en oogcontact kunnen inzetten.
- Leren hoe het beste hulp te bieden.
- Leren preventief en proactief gedrag te vertonen
Inhoud
Onderstaande onderwerpen komen aan bod tijdens de training.
- Spiegelen van eigen gedrag
- Symptomen van het lichaam bij lastig gedrag
- Soorten agressie: frustratie, instrumenteel en relationeel
- Houding, alertheid, oogcontact en hulp bieden
- Afstand en positie in conflicten
- Wat is een verdedigingsproces
- Veel oefenen van vaardigheden om stevig te leren staan.
- Omgaan met en bestrijden van agressie, praktijksimulaties
- Manieren van reageren in conflictsituaties
- Reduceren van stress
- Feedback
- Fysieke vaardigheden
Uitvoering
- Wij bieden de training aan via onderstaande werkwijze.
- De trainingsduur bedraagt ongeveer 6 uur exclusief pauze ( zijnde 2 dagdelen per training)
- Het hoogste resultaat behalen wij bij 12 tot 15 deelnemers per training
De training maakt gebruik van de filosofie achter de oosterse martial arts, zoals Aikido. Dat is echter slechts een middel om te training te vervolmaken. De praktische vaardigheden / technieken vormen niet de basis van de training ,maar zijn slechts een middel om zelfvertrouwen te vergroten en angstgevoel te reguleren.